Cerpen " Awak jadikan saya yg halal untuk awak "

by - 11:57 PM



Kisah tentang seoranng lelaki yang berharap bertemu dengan Cinta Sejati, Cinta yang membawanya serta pasangannya ke syurga,

Beliau bertemu dengan gadis yang menegurnya di Facebook, Dia macam tak percaya dengan chat tersebut, yelah, chat dari gadis yang cukup cantik,comel,stylo dan hot.
Ketika baru kenal, lelaki tersebut selalu bukak fb gadis itu, banyak sangat pic, pic yang cantik, Suatu hari ketika sedang chat, lelaki itu mintak satu pic dari gadis tersebut, cukup dengan satu pic.


Gadis: “Awak dekat fb sy kan dah byak pic sy awak tngok sana je, boleh? 
smile emoticon
".

"Awak di fb, pic yang awak upload khas buat tontonan umum, satu pic yang saya mintak ni,khas buat saya, yang awak sent niat untuk dilihat saya 
wink emoticon
"

Si Gadis fikir tentang chat dari lelaki itu,
berpuluh gambar yang dipamerkan di fb bagai tiada makna bagi seorang lelaki yang benar-benar menjadikan dirinya special.Gadis tersebut delate semua pic yang ada di fb, Dan memberikan syarat kepada lelaki tersebut:

Gadis: "Awak,kalau awak nak tengok pic sy, awak kena jadikan saya yang halal untuk awak dulu"
Lelaki tersebut tekejut, pelik, "Awak kenapa saya?"
Gadis "Awak, tak pernah ada orang yang hadir nasihatkan saya macam ni, banyak yang hadir dengan pujian yang melalaikan sy, dengan pujian itu saya makin seronok upload pic di fb, byak chat sy, semuanya puji sy,awak cantik,nk kenal,awak comel nak kenal,awak hot nak kenal, tapi awak tak, awk nasihatkan sy,awak xnk sy jauh,tanks awak.
Lelaki tersebut akhirnya jumpa cinta sejati yang dicari, jawapannya ada dalam Ketidaksempurnaan dan saya hadir menyempurnakannya,
Kelalaian dan saya hadir menyedarkannya,
Keduniaan dan saya hadir cakap, awak syurga yang kita impikan.

You May Also Like

0 comments