Bahana Ikhtilat

by - 12:45 AM


Btw Sebelum tu siapa yang tak tahu maksud ikhtilat???
Ikhtilat Bermaksud percampuran lelaki dan perempuan yang bukan mahram

Kisah Benar 
(Diambil dari Cerita dari Ustaz Ahmad Adnin B Roslan )
Kenal tak Ustaz Ahmad Adnin ???
tak Kenal ?? Dia adalah (pengasas Blog Tarbiah Sentap )




**********************************************


Ada Seorang sahabat cerita dekat saya.

Dia ni umur 31 tak kahwin lagi.
Muka Okay @ Hensem laa
Tanya dia kenapa tak Kahwin lagi

Dia kata "ishhhhh ,,,Panjang ceritanyaaaa " Duluuuu aku seorang yang baik, Aku Baca Qura'an satu hari satu juzuk,Solat Jemaah dan sbgnyaa "
Memang Dia jaga amalan dia TipToppppp !!! Powerr

Satu hari
Kawan dia bagi dia satu Nomborr perempuan......

dia kata dalam hati"ishhh ,Ni hadiah dari Allah ni "

Mula dari itu dia pun masej dengan perempuan tu...
mula2 kawan .Tapi apabila dah mesej...mesej....mesej...mesej 
dia cerita dekat saya...


"Mula2 bila aku Berikhtilat je
Kesan diaaa
Allah Tarik satu2 daripada aku"

Dia ni ada Syarikat.Dalam usia muda.
~Allah tarik syarikat dia (Maknaya Allah tarik Habis Bankkrup")
~Dannnn Solat ....Allah tarik Nikmat Solat....

Dia kata...sampai satu masa...Aku rasa manis tinggalkan solat...

~Qura'an dia tinggalkan
dan paling sedihh perempuan tu pun tinggal kan dia

Nak kata Benda ni akan Rosakkan hati ...Sehingga kita tidak lagi Merasai Kemanisan Iman

Sebab tu Rasullullah Ada sebut 

"Apabila seseorang itu menundukkan pandangan,Maka Allah akan balas dengan memberi Kemanisan iman kepada dia "

Hari ini...ramai orang
Solat tak Nangis.Doa tak nangis....tapi TENGOK DRAMA KOREA..JAPUN NANGIS...itu la sebab rupannya kita tidak menangis apabila solat...

************************************************

Hmmm dari Kisah diatas apa  pandangan korang...Jaga Ikhtilat Susah???? Yesss aq sangat setuju...

Aq sendiri pun masih tidak dapat menjaga ikhtilat dengan baik...Tapi Kita mesti berusaha kannn ...Betull ???Jangan sampai tidak Menjaga terus...

Jadi Jom ramai 2 memperbaiki Diri...
Amin !!!






You May Also Like

0 comments