Lazada Online Revolution Blogger Contest

by - 7:29 PM

Lazada Online Revolution Blogger Contest l Hye guys !!! Nass Here again after almost 6 month don't update anything. Macam tahun-tahun juga setiap tahun Lazada akan buat 2 hari yang paling special iaitu 11.11 DAN 12.12 . So bagi aku, 11.11 dan 12.11 macam special untuk korang yang suka berbelanja di lazada. Disebabkan ada potongan hingga 90%. Pelbagai tawaran menarik dan istimewa pada harga tidak masuk akal di tawarkan sepanjang Online Revolution ni. Flash sales diadakan setiap 2 jam WEYHHHHH !!!!. Memang rambang mata di buatnya. 



Lazada Online Revolution Blogger Contest

Seperti tahun-tahun lepas , contest ni, kita di wajibkan untuk menjawab soalan-soalan yang di berikan. Jom lah kita jawab. Tak susah pun soalan dia.

1. Do you remember the first product that you ever purchased online? What was it and how was your experience?

hmmm let see --,--" . Macam Encik Lazada boleh lihat dekat screenshot dekat bawah ni... product pertama yang saya beli adalah pada tahun 2015 iaitu Headphone. Well sejak pertama beli handphone tu memang ketagih lah nak beli lagi lagi lagi... hahahaah well sebab apa..first because it so easy tak perlu dah redah2 trafic jem , beratur dekat kaunter pembayaran, bayar parking kereta haihhh memenatkan je,,,. Sebab lain lazada menerima pelbagai jenis sistem pembayaran. Well it quite easy like what people always say. A whole world in our fingertips. So kebanyakkanya aku buat pembayaran guna debit/credit card or online banking "cimb click . well aku juga pengguna setia bank cimb " . Oh lagi satu, paling best ialah penghantaran mmg cepat, kalau bayar harini sebelum pukul 2p.m esok comfirm dh sampai except barang yg kau beli dari luar negara lah so sebelum beli tu baca discption yang lazada dah letak kemas- kemas tu.



2. Which types of products would you prefer buying online?

So benda produk apa yg aku prefere semasa beli online??? produk-produk yang tidak berkaitan dengan isu SAIZ atau erti kata free size atau sesiapa pun boleh pakai produk tu haaaa ...Aku beli je apa2 yang tidak berkaitan saiz...terutama baju haihh paling x suka beli baju secara online sbb maklumlah badan yang mcm panda ni --.--"  But to honest pling banyak mesti lah produk berkaitan teknologi example smartphone,earphone,headphone,speaker so more to electronik lah...

3. What to you love about online shopping?

Banyak perkara yang aku suka tentang online shopping.  Antaranya ialah :

a.  Jimat masa dan tenaga yang paling utama. Tak perlu nak keluar rumah, tak perlu hadap traffic jem , tak perlu bayar parking ticket hahahaa..

b. Too many produk yang ditawarkan dan di jual pada harga yang berpatutan.

c. Sesetengah barang-barang yang dijual tidak dapat di beli di physical store dan barang-barang tersebut selalunya mempunyai design yang lebih menarik dan unik.

d.  Barang-barang dari luar negara dapat dibeli dengan mudah dan pembelian dijamin oleh pihak penjual. Harga barangan yang dijual serta kos penghantaran sangat murah berbanding jika kita beli sendiri di luar.

e. Perkhidmatan pelanggan yang sentiasa membantu jika terdapat kes-kes tertentu seperti kes pemulangan barang kerana defect atau barang belum tiba seperti yang di jangka. Ini membuatkan kita rasa lebih secure untuk membeli belah atas talian.

4. Which products did you buy or are you planning to buy on Lazada during the Online Revolution sales?

Soalan ni paling senang nak jawab sebab....terlalu banyak benda nak di beli. Semuanya murah-murah dan menarik. Antara yang yg aku nak sangat beli ialah:

1) LG 49UJ630T 

Haaaa macam korang tengok dekat screenshot ni dah masuk bahagian cart dah....tinggal bayar je...mungkin kalau ada duit lebih bulan depan masa 12.12 tu aku akan beli...And mana tahu pihak lazada jadikan aku juara hahahaha dpt vouche 1000 ringgit pun best jugak * Jangan berangan nass* aku nak beli tv ni sbb aku masih guna tv petak2 zaman 15 tahun dulu. So sebab tu aku mungkin nak beli tv ni.


2) Aukey QuickCharge 3.0


Untuk produk kedua ni aku nak beli sebab charge sedia ada dekat rumah ni... Dia charge OMG 5 jam baru penuhh  !!!!!....Dah expired kot charger tu...hahahah  SO aku mungkin akan beli charger ni.


So korang sementara Lazada tengah anjurkan Online Revolution yang bermula pada 11 November 2017 (11.11.2017) sehingga 14 December 2017 moh kita berjemaah shopping di Lazada. Semua barang-barang dijual pada diskaun yang awesome. Tunggu apa lagi.

Dan pada sahabat blogger yang masih belum join Lazada Online Revolution Blogger Contest ni masih ad hari dari untuk join. Cepat-cepat karang entri. Tak susah pun. Lagi ramai yang join lagi banyak hadiah ditawarkan. Semoga berjaya korang.

Kurang dari 200 Peserta (RM3,150 untuk 25 pemenang):

Tempat pertama :  1 x RM300
Tempat kedua     :  9 x RM150
Tempat ketiga     : 15 x RM100

Lebih dari 200 Peserta (RM6,150 untuk 50 pemenang):


Tempat pertama :  1 x RM500
Tempat kedua     : 15 x RM150

Tempat ketiga     : 34 x RM100

Lebih dari 350 Peserta (RM10,400 untuk 80 pemenang):


Tempat pertama :  1x RM750
Tempat kedua     : 35 x RM150
Tempat ketiga     : 44 x RM100

Lebih dari 500 Peserta (RM14,500 untuk 111 pemenang)


Tempat pertama :  1 x RM1,000
Tempat kedua     : 50 x RM150
Tempat ketiga     : 60 x RM100

Untuk terms and condition contest for blogger ni boleh tekan dekat banner dia atas atau link yang aku sediakan dekat bawah!!!!






You May Also Like

0 comments