Cimb Click Tersalah Transfer Duit ?

by - 4:52 PM


Apa patut buat kalau tersalah transfer duit....??



Alkisah Malam tadi tersalah key in number account...

Padahal dah biasa guna internet banking...

Macam mana boleh tersalah pun tak tahu laaaa

Nak transfer la konon..

Sampai Stress DibuatNya

Siapa yg Tak Stress Setengah dari 
Duit Gaji tu

Based on my experience tadi..

Meh nak crita pa patot anda buat if berhadapan ngan situasi yg sama!!

































Step 1:

Call bank anda sendiri..
Bukan bank itu anda punya yer...
Akaun bank yang anda guna
Contoh macam aku tadi..aku guna cimbclicks...
Bermakna kena call CIMB customer service la...
1300 880 900
Utk bank2 len...search jer..kompen ada nyer...

Step 2:
Tanya la apa patut anda buat if tersalah..
Terangkan anda tersalah gni..gni..& gni...
Contoh cam aku tadi..dia suggest suh call bank yg aku transfer tu..
Check ngan d'org samada account yg aku salah key in tu wujud or tak...
In my case..aku transfer ke MAYBANK account...
So..aku search la no Maybank...1-300-88-6688

Step 3:

Call bank utk pastikan kewujudan nombor akaun tu 
Wujud or memang tak wujud...

In my case..Alhamdullillah sebab memang tak wujud...
P/S : In Case kalau akaun itu Wujud 

anda perlu pergi ke Balai polis nak buat REPORT
And Then G Bank yg anda gunakan dan buat laporan 
And bank akan memberitahu pemilik akaun yg anda tersalah Bank in 
Agar memulangkan semula dalam sesuatu jangka masa...
And proses dia agak lambat ...So kena sabar laaa yeee...



Step 4 :
Call balik 'bank anda'...
Gtaw d'org yg korang tersalah..
& korang dah cek no tu tak wujud...
Nanti dia gtaw korang...
In 3 days...wit korang tu akan reverse alek mcok ur account...

Hahaha..pham??
Tapi disebabkan aku call sana sini tadi..
Tambah dengan call dok tunggu dengar muzik ntah pa2...

(tak de lagu best cket ke masa menunggu tu)

Hampir 8rgt gak kedit aku terbang!!
Tapi takpa Asalkan Duit RM750 dapat balik
dah la kena cas 1rgt...
Kedit lak terbang kat 8rgt...
Adoi..apa la nasib ku ini...


You May Also Like

22 comments

  1. Macam mna kalau sya salah bagi no acc yg salah kpda org yg nak bank in kepada sya?? Then org itu bank in kpda no acc yg sya sent.. Mcm mna??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh orang yang bank in tu call bank.cakap tersalah bankin

      Delete
    2. Kalau kita tersalah bank in duit ke akun orang macam mana.sebap saya bank in hari jumaat.so esok nya tu mama cakap no salah bagi.macam mana kita boleh ambil lagi duit kh

      Delete
    3. kene call bank... kalau akaun yg cik dah bank in tu ada pemilik..kene buat laporan polis dulu..then pergi bank untuk pihak bank proceed .tapi mungkin ambil masa yang agak lama juga

      Delete
  2. Kalau kita salah bank in.. Tapi account tu tu wujud. Macam mana ya? Rm1200 bukan sikit😭

    ReplyDelete
    Replies
    1. seingat saya..pihak bank ada ckp kene pergi buat laporan polis dulu..then surat laporan dari polis bawak ke bank..nanti pihak bank baru proceed untuk dapatkan balik duit tu..ambil masa agak lama juga lah

      Delete
  3. Nombor akaun penerima salah tulis oleh salah satu pegawai bank di kaunter. Sya bru perasan yg nombor salah. Perlu saya buat laporan juga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye untuk selamat sila buat laporon polis dulu.Sbb selalunya berkaitan bank kene buat laporan polis dulu

      Delete
  4. Kalau salah transer online kpd scammer...pon lagi lah kena buat laporan polis ye?pastu pergi bank dan laporkan...brp lama ye dapat balik duit? Sebulan 2 bulan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bab kene scam ni saya tak pasti. mungkin kene tanya pihak polis

      Delete
  5. Kalau salah masuk rm50 bank kenal ambek report polis jugak ke?

    ReplyDelete
  6. TersalH tranfer akaun tak wujud.jumlah byk.kne buat report tak atau g bank utk tnyakan account tu wujud ke tidak

    ReplyDelete
  7. Hai saya nak tanya smlm saya ada buat topup duit dekat wallet lazada tapi sampai skrg duit xmasuk.. And duit dalam akaun dh tolak..mcm mne ya boleh tolg tak

    ReplyDelete
  8. Bagaiman kalau no account & nama betul, tapi saya silap pilih bank. Sepatut nya bank HLB tapi saya terpilih HSBC.

    ReplyDelete
  9. Sy transfer ke RHB bank.. bgaimana kalau no acc tu betul tapi nama penerima bank tu salah tulis... sbb rhb bank perlu isi details nama dan no acc tk mcm bank lain..
    Mohon encik boleh balas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejadian jadi macam saya harini. .. dah selesai ke kes cik ni? Macam mana caranya ya ? Kene pergi ke cwngan bank ke

      Delete
  10. Kalau tersalah nama bank macam mana, no akaun dah betul

    ReplyDelete
  11. Mcm mana klau no akaun semua dah betul tp.nama penerima yg salah...adoii

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah setel ke bang?..sbb saya bru jadi tadi..mcm mana selesaikan

      Delete
  12. Macam mana kalau nak dapat balik duit, klau tiga kali tertransfer dekat orang sama?

    ReplyDelete
  13. Hi, Kalau saya tolong orang lain untuk transfer duit, tapi transfer ke akaun yang salah, repot polis masih boleh dibuat?

    ReplyDelete